Schippers: jeugdinrichting Het Keerpunt blijft open

De justitiële jeugdinrichting het Keerpunt in Cadier en Keer blijft open. Het goede nieuws werd vandaag gebracht door minister Edith Schippers van volksgezondheid, welzijn en sport, die op werkbezoek was bij St. Joseph samen met EP-kandidaat Joost van den Akker en de gedeputeerden Beurskens en Koppe. Schippers ging ook in gesprek met een aantal van die jongeren. Van de negen instellingen die er in Nederland zijn, moet er één dicht, vanwege bezuinigingen. Het Keerpunt verzorgt de opvang van zo’n 30 criminele probleemjongeren uit Limburg, Brabant en Zeeland. Personeel opgelucht Onder het personeel heerst vooral opluchting, ook al omdat er al vaker in het verleden sprake van was dat de inrichting zou sluiten. Bij de stichting jeugdzorg St. Joseph, waar het Keerpunt onder valt, werken ongeveer 200 mensen.

Fragment L1 NWS: