VVD: Limburg moet meedoen met roamingakkoord België-Luxemburg

De Limburgse VVD-fractie wil dat Limburg aansluit bij het afgelopen week gesloten akkoord tussen België en Luxemburg dat het mogelijk maakt om tussen beide landen de roamingkosten af te schaffen.
“Bellen en internetten over de grens is op die manier net zo duur als binnen de grens” aldus fractievoorzitter Joost van den Akker.
“Je kunt straks een Belgisch gsm-nummer koppelen aan een Luxemburgs netwerk en omgekeerd. Dat moet in Limburg ook kunnen.”
De VVD stelt in schriftelijke vragen aan het provinciebestuur voor om een ‘gratis roaminglobby’ te starten richting Den Haag, Brussel en Luxemburg-Stad en te kijken welke kansen EU-fondsen hiertoe bieden.
Voor het MKB en exportbevordering in de grensregio’s zijn ook digitaal excellente verbindingen essentieel, zo stelt het nieuwe coalitieakkoord.
Laten we dan de daad bij het woord voegen, en tenminste Limburg laten participeren richting een roamingvrije Be(Ne)Lux, zo vindt de VVD.